Debattartikel i norska Aftenposten

Skärmavbild 2013-05-21 kl. 16.29.35Aftenposten i Norge publicerar idag min debattartikel om fascismen i Norden, där jag bland annat jämför svenska Sverigedemokraterna med norska Fremskrittspartiet (FRP) och frågar mig varpå gråskalan mot fascismen FRP befinner sig. Ett extremt känsligt ämne.
Läs artikeln på aftenposten.no.

Artikeln har väckt en del uppmärksamhet, eftersom jag inte tilläts nämna mördaren Breiviks medlemskap i FRP. Jag kritiserar inte Aftenposten för detta beslut, men finner det väldigt intressant utifrån de skandinaviska ländernas relation till sina mörkare sidor.

Kommentera

