Henrik Arnstad håller årets ”Torgny Segerstedt-föreläsning”

sx815079_2Jag har erhållit den stora äran att hålla ”årets Torgny Segerstedtföreläsning”, hos Stiftelsen Torgny Segerstedts Minne. Jag kan inte nog understryka hur rörd jag är angående detta och det är med stor ödmjukhet som jag tackar sälskapet för uppmärksamheten. Torgny Segerstedt (1876-1945) var en ljusgestalt när det nazistiska mörkret sänkte sig över Europa, en antifascistisk kämpande demokrat i ordens finaste bemärkelse.

Jag håller mitt anförande i Göteborg tisdag 8 april kl 17 på Göteborgs universitet, Vasaparken, Torgny Segerstedtsalen.

Rubriken är ”Den nya fascismen och hotet mot yttrandefriheten och demokratin.” Som överrubrik har jag tänkt mig ett citat från Vilhelm Moberg: Att stå det onda emot!

Hjärtligt välkomna i Göteborg 8 april! Mer information via denna inbjudan.

Kommentera

